Etos - Home Page Timocka krajina na Internetu
Etos diskusioni forum
Home | Lični podaci | Registracija | Nove poruke | Članovi | Pretraga | Pomoć
Korisničko ime:
Lozinka:
Memoriši lozinku
Zaboravili ste vašu lozinku?

 Sve grupe tema
 Mladi
 Aktivnosti organizacija mladih
 Regionalni centar za talente Bor
 Nova tema  Diskusija o temi
 Štampanje
Prethodna strana
Autor Prethodna tema Tema Sledeća tema
Strana: od 2

milunka
povremeno aktivan član

broj poruka:
16

Poslato - 30 Mar 2009 :  22:08:43  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
Plan i program aktivnosti Centra za 2009. godinu

Januar

- Naučno-istraživački, mentorski rad sa učenicima osnovnih i srednjih škola
- Stalne škole (biologija, srpski jezik i književnost, informatika i engleski jezik)


Februar

- Stalne škole (biologija, srpski jezik i književnost, informatika i engleski jezik)
- Mentorski rad sa učenicima osnovnih i srednjih škola
- Izrada informatora i Prvo obaveštenje o smotri
- Kompjuterska obrada i sistematizacija testova, polaznika, mentora i saradnika
- Distribucija informatora školama borskog i zaječarskog okruga

Mart

- Stalne škole (biologija, srpski jezik i književnost, informatika i engleski jezik)
- Mentorski rad
- Priprema učenika za Takmičarsku regionalnu smotru
- Priprema i slanje adekvatnih radova za EKOIST 2009.
- Sistematizacija prijava za Takmičarsku regionalnu smotru
- Formiranje stručnih komisija za pregled i recenziju radova na smotrama od strane Naučno stručnog saveta
- Učešće na „ekološkim danima Bora“

April

- Učešće na „ekološkim danima Bora“
- Završne pripreme za Regionalno takmičenje i smotru

Maj

- Prezentacija najuspešnijih radova talenata
- Predstavljanje talenata u javnim medijima
- Sistematizacija rezultata sa Regionalnog takmičenja i smotre

Jun

- Učešće i prezentovanje radova na EKOIST 2009.
- Organizovanje učešća na Republičkom takmičenju i smotri
- Učešće na Republičkom takmičenju i smotri
- Sistematizacija rezultata Republičkog takmičenja i smotre
- Izrada prezentacije najuspešnijih radova učenika sa Republičkog takmičenja i smotre
- Predstavljanje najuspešnijih talenata 2009. godine u javnim medijima
- Sistematizacija podataka o talentima

Juli

- Učešće na sezonskim letnjim školama
- Izrada predloga finansijskog plana za 2010.

Avgust

- Suorganizacija sezonske letnje škole

Septembar

- Utvrđivanje programskih sadržaja za rad stalnih škola u školskoj 2009/2010 godini. Utvrđivanje liste predavača (saradnika Regionalnog centra za talente Bor) po naučnim oblastima, animiranje starih i angažovanje novih saradnika
- Priprema za identifikaciju učenika potencijalnih talenata
- Identifikacija nadarenih učenika osnovnih i srednjih škola, potencijalnih talenata polaznika škola za talente Regionalnog Centra za talente Bor
- Kordinacija sa mentorima, profesorima i saradnicima koji učestvuju u radu Centra
- Učešće na „ekološkim danima Bora“

Oktobar

- Simpozijum “Reciklažne tehnologije i održivi razvoj”
- Testiranje prijavljenih učenika testom intelektualnih sposobnosti
- Sistematizacija podataka o talentima (ranijim i novim polaznicima po izvršenoj indentifikaciji)

Novembar

- Organizovanje mentorskog rada sa učenicima
- Organizovanje stalnih škola
- Prijava tema za Regionalnu smotru 2010. godine
- Učešće na „ekološkim danima Bora“

Decembar

- Mentorski rad sa učenicima
- Stalne škole
- Izrada izveštaja o radu Centra za talente Bor za 2009. godinu.
- Izrada plana za 2010 godinu

Vrh strane

milunka
povremeno aktivan član

broj poruka:
16

Poslato - 30 Mar 2009 :  22:19:09  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
"Eko dani Bora"

23.marta.2009. godine u Narodnoj biblioteci u Boru obeležen je svetski dan voda.
Organizatori skupa su:

-DRUŠTVO MLADIH ISTRAŽIVAČA
- KANCELARIJA ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE OPŠTINE BOR
-EKOLOŠKI FOND OPŠTINE BOR


Učesnici:
- CENTAR ZA TALENTE BOR
- OSNOVNA ŠKOLA „DUŠAN RADOVIĆ“
- SRBIJAŠUME – ŠUMSKA UPRAVA BOR
- NARODNA BIBLIOTEKA BOR
- OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE
- MEDIJI
- NVO

Centar za talente predstavljali su sledeći učenici prezentujući svoje radove:
- Tijana Vasiljević, učenik IV razreda, Tehnička škola, Bor
- Natalija Filipović, učenik IV razreda, Tehnička škola, Bor
- Stefan Đorđievski, učenik IV razreda, Gimnazija „Bora Stanković“, Bor
- Nemanja Čičkovasti, učenik III, Gimnazija “Bora Stanković”, Bor

Vrh strane

milunka
povremeno aktivan član

broj poruka:
16

Poslato - 11 May 2009 :  22:48:19  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
U subotu 9. maja 2009. godine u prostorijama OŠ «3.oktobar» održano je 11. Regionalno takmičenje i smotra istraživačkog i umetničkog stvaralaštva talenata borskog i zaječarskog okruga, koju Regionalni centar za talente Bor organizuje zajedno sa svojim osnivačima Republičkim centrom za talente i Skupštinom opštine Bor u saradnji sa Ministarstvom prosvete Republike Srbije.

U prisustvu velikog broja gostiju, mentora, članova komisija i lokalnih medija, prisutne su pozdravili Milunka Pušica direktor Centra za talente Bor i Slobodan Knežević, član Opštinskog veća Bor zadužen za obrazovanje koji je svečano otvorio Regionalno takmičenje talenata.

Učesnici su učenici koji dolaze iz 17 osnovnih i srednjih škola borskog i zaječarskog okruga a to su: SŠ “Nikola Tesla” iz Boljevca, Knjaževačke gimnazije i OŠ “Dimitrije Todorović Kaplar” iz Knjaževca, SŠ “Sveti Sava”, i OŠ “Vuk Karadžić” iz Kladova, OŠ “Vuk Karadžić” iz Negotina, Gimnazije Zaječar i Osnovnih škola “Ljuba Nešić”, “Ljubica Radosavljević-Nada” i “Đura Jakšić” iz Zaječara, kao i gimnazije “Bora Stanković”, Mašinsko-elektrotehničke škole, Tehničke škole, Ekonomsko-trgovinske i osnovnih škola “3.oktobar”, “Branko Radičević” i “Dušan Radović” iz Bora.

Prijavljenih 75 rada prezentovao je 91 učenik. Radovi su iz: biologije, geografije, informatike, istorije, književnosti, engleskog jezika, srpskog jezika, hemije, ekologije i zaštite životne sredine, matematike i psihologije. Na ovogodišnjem takmičenju najveći broj radova je iz engleskog jezika, a potom biologije, ekologije i informatike.

Postignuti su sledeći rezultati:

1. Marina Dimitrijević, 4 razred, "Gimnazija “Bora Stanković”, Bor, 1. mesto biologija
2. Nikola Šutulović, 4 razred, "Gimnazija “Bora Stanković”, Bor, 1. mesto biologija
3. Danilo Vuković, 7 razred, "OŠ “Vuk Karadžić”, Negotin, 1. mesto ekologija
4. Dejan Mavrović, 4 razred, Gimnazija Zaječar, Zaječar, 1. mesto istorija
5. Ana Pušica, 7 razred, "OŠ “3.oktobar”, Bor, 1. mesto srpski jezik
6. Stefan Đorđievski, 4 razred, "Gimnazija “Bora Stanković”, Bor, 1. mesto hemija
7. Senad Imeri, 4 razred, "Gimnazija “Bora Stanković”, Bor, 2. mesto biologija
8. Ana Đorđević, 8 razred, "OŠ “Ljuba Nešić”, Zaječar, 2. mesto biologija
9. Stefan Maksimović, 7 razred, "OŠ “Đura Jakšić”, Zaječar, 2. mesto geografija
10. Nikola Ristić, 1 razred, Gimnazija Zaječar, Zaječar, 2. mesto ekologija
11. Miša Đikanović, 3 razred, "SŠ “Sveti Sava”, Kladovo, 2. mesto engleski jezik
12. Neda Dragišić, 8 razred, "OŠ “Vuk Karadžić”, Kladovo, 2. mesto istorija
13. Marica Mišić, 1 razred, Gimnazija Zaječar, Zaječar, 2. mesto istorija
14. Boris Zastranović, 8 razred, "OŠ “Ljuba Nešić”, Zaječar, 3. mesto biologija
15. Nemanja Čičkovasti, 3 razred, "Gimnazija “Bora Stanković”, Bor, 3. mesto biologija
16. Jelena Dragićević, 4 razred, Gimnazija Knjaževac, Knjaževac, 3. mesto biologija
17. Miloš Velojić, 3 razred, Gimnazija Zaječar, aječar, 3. mesto ekologija
18. Nevena Mučić, 4 razred, Tehnička škola, Bor, 3. mesto ekologija
19. Aleksandar Nestorović, 3 razred, Tehnička škola, Bor, 3. mesto ekologija
20. Bojana Mikić, 3 razred, "SŠ “Sveti Sava”, Kladovo, 3. mesto engleski jezik
21. Miloš Milojković, 1 razred, "SŠ “Nikola Tesla”, Boljevac, 3. mesto engleski jezik
22. Ivana Dimitrijević, 8 razred, "OŠ “Đura Jakšić”, Zaječar, 3. mesto engleski jezik
23. Aleksandra Mihajlović, 8 razred, "OŠ “Vuk Karadžić”, Negotin, 3. mesto engleski jezik
24. Dijana Cocić, 2 razred, "Gimnazija “Bora Stanković”, Bor, 3. mesto engleski jezik
25. Ivan Cvetković, 2 razred, "Gimnazija “Bora Stanković”, Bor, 3. mesto engleski jezik
26. Nenad Ilić, 3 razred, Tehnička škola, Bor, 3. mesto engleski jezik
27. Marko,Popović, 3 razred, "SŠ “Sveti Sava”, Kladovo, 3. mesto informatika
28. Nikola Marković, 3 razred, MEŠ, Bor, 3. mesto informatika
29. Nina Petrov, 8 razred, "OŠ “Ljubica Radosavljević Nada”, Zaječar, 3. mesto matematika,
30. Aleksandra Martinesić, 7 razred, "OŠ “3.oktobar”, Bor, 3. mesto srpski jezik
31. Maja Trumić, 1 razred, "Gimnazija “Bora Stanković”, Bor, 3. mesto hemija
32. Milena Jovanović, 4 razred, Gimnazija Zaječar, Zaječar, 3. mesto hemija

Navedeni učenici su stekli plasman za Republičko takmičenje talenata koje će se održati početkom juna u Beogradu.
Vrh strane

milunka
povremeno aktivan član

broj poruka:
16

Poslato - 21 Jun 2009 :  17:59:25  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
Na 51. Republičkom takmičenju i smotri naučno-istraživačkog stvaralaštva talenata Srbije, koje je održano 06.juna 2009. u Beogradu, učestvovalo je 339 učenika iz cele Srbije (10 Regionalnih centara). Borski Centar predstavio je 31 učenik koji se takmičio u 8 disciplina (biologija, ekologija, engleski jezik, srpski jezik, informatika, istorija, geografija i matematika). Na takmičenju je 8 učenika osvojilo jedno od prva tri mesta.

Spisak učenika koji su osvojili jedno od mesta na Republičkom takmičenju

1. Neda Dragišić, 8. razred, OŠ "Vuk Karadžić" Kladovo, istorija, 1. mesto
2. Dejan Mavrović, 4. razred, Gimnazija Zaječar, Zaječar, istorija, 2. mesto
3. Danilo Vuković, 7. razred, OŠ "Vuk Karadžić", Negotin, ekologija, 2. mesto
4. Ana Pušica, 7. razred, OŠ "3.oktobar", Bor, srpski jezik, 3. mesto
5. Aleksandra Martinesić, 7. razred, OŠ "3.oktobar", Bor, srpski jezik, 3. mesto
6. Marica Mišić, 1. razred, Gimnazija Zaječar, Zaječar, istorija 3. mesto
7. Nikola Ristić, 1. razred, Gimnazija Zaječar, Zaječar, ekologija, 3. mesto
8. Ana Đorđević, 8. razred, OŠ "Ljuba Nešić", Zaječar, biologija 3. mesto
Vrh strane

milunka
povremeno aktivan član

broj poruka:
16

Poslato - 21 Jun 2009 :  18:29:25  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
U sredu 17.06.2009. godine u Narodnoj biblioteci održana je tribina "Informacione tehnologije - trendovi, talenti, kadrovi" u organizaciji Centra za talente Bor. Sponzor tribine bila je firma "StudioNext" iz Bora.
Tribini su prisustvovali učenici koji su se takmičili u Centru za talente iz oblasti informatike u 2009., njihovi mentori - dugogodišnji saradnici Centra za talente Bor, Slobodan Knežević, član opštinskog veća zadužen za obrazovanje, Dragan Ranđelović, član Upravnog odbora Centra, informatičari sa biroa za zapošljavanje i lokalni mediji informisanja.
Na tribini je razmatrana problematika iz oblasti informacionih tehnologija, kao i savremena dostignuća i problem nedostatka kadrova iz ove oblasti. Konstatovano je da je neophodno pomoći učenicima i nastavnicima iz ove oblasti da unapređuju svoje znanje. Na tribini je prezentovan najbolji rad iz informatike na ovogodišnjem Regionalnom takmičenju talenata, učenika Marka Popovića iz Kladova.
Svim učenicima i profesorima sponzor "StudioNext" dodelio je zahvalnice i vredne knjige iz oblasti informatike.
Ovom prilikom knjigama su nagrađene i učenice iz Bora, koje su na Republičkom takmičenju osvojile 3. mesto iz srpskog jezika.
Vrh strane

draganr
moderator

broj poruka:
4133

Poslato - 17 Nov 2009 :  10:17:02  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
Aktuelni strateški dokumenti na području obrazovanja i nauke u Srbiji koji su usvojeni ili se nalaze u procesu usvajanja, obezbeđuju značajne mogućnosti za unapređenje rada sa darovitom decom i talentima. Navodimo zato neke izvode iz ovih dokumenata:


IZVODI IZ DOKUMENATA

Z A K O N
O OSNOVAMA SISTEMA OBRAZOVANJA I VASPITANJA


Opšti principi sistema obrazovanja i vaspitanja
Član 3.

Sistem obrazovanja i vaspitanja svojom organizacijom i sadržajima obezbeđuje i:
3) mogućnosti da učenici i odrasli sa izuzetnim sposobnostima (talentovani i obdareni), bez obzira na sopstvene materijalne uslove imaju pristup odgovarajućim nivoima obrazovanja i ustanovama, kao i identifikaciji, praćenju i stimulisanju učenika sa izuzetnim sposobnostima, kao budućeg naučnog potencijala;

Opšti ishodi i standardi obrazovanja i vaspitanja
Član 5.


Standardi obrazovanja i vaspitanja obuhvataju:
1) opšte i posebne standarde znanja, veština i vrednosnih stavova učenika i odraslih (u daljem tekstu: opšti i posebni standardi postignuća);
Standardi postignuća jesu skup ishoda obrazovanja i vaspitanja koji se odnose na svaki nivo, ciklus, vrstu obrazovanja, obrazovni profil, razred, predmet, odnosno modul.
Posebni standardi postignuća utvrđuju se prema razredima, predmetima, odnosno modulima, na osnovu opštih ishoda obrazovanja i vaspitanja i opštih standarda postignuća.
Za učenika sa izuzetnim sposobnostima posebni standardi postignuća mogu da se prilagođavaju svakom pojedinačno, uz stalno praćenje razvoja.

Pravo na obrazovanje i vaspitanje
Član 6.


Lica sa izuzetnim sposobnostima imaju pravo na obrazovanje i vaspitanje koje uvažava njihove posebne obrazovne i vaspitne potrebe, u redovnom sistemu, u posebnim odeljenjima ili posebnoj školi, u skladu sa ovim i posebnim zakonom.

Obrazovni programi ustanova
Član 69.


Osim programa iz st. 1. do 4. ovog člana ustanova može da ostvaruje i druge programe i aktivnosti usmerene na unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada, povećanja kvaliteta i dostupnosti obrazovanja i vaspitanja.
Ustanova iz stava 5. ovog člana može steći status model centra.

Nastavni programi osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja
Član 74.

Nastavni program osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja donosi se u skladu sa utvrđenim opštim i posebnim standardima postignuća i sadrži:
4) preporučeni način prilagođavanja programa obrazovanja odraslih, učenika sa izuzetnim sposobnostima

Školski program
Član 76.

Školskim programom obezbeđuje se ostvarivanje principa, ciljeva i standarda postignuća, prema potrebama učenika i roditelja, odnosno staratelja i lokalne zajednice.
Školski program sadrži:
6) načine ostvarivanja i prilagođavanja programa muzičkog i baletskog obrazovanja i vaspitanja, obrazovanja odraslih, učenika sa posebnim sposobnostima i dvojezičnog obrazovanja;

Individualni obrazovni plan, individualni program i individualizovani način rada
Član 77.


Individualnim obrazovnim planom utvrđuje se prilagođen i obogaćen način obrazovanja i vaspitanja deteta i učenika, a posebno:
1) dnevni raspored aktivnosti u vaspitnoj grupi i časova nastave u odeljenju, dnevni raspored rada sa licem koje mu pruža dodatnu podršku i raspored rada u posebnoj grupi u kojoj mu se pruža dodatna podrška, kao i učestalost podrške;
2) ciljevi obrazovno-vaspitnog rada;
3)
4) individualni program po predmetima, odnosno sadržaje u predmetima koji se obrađuju u odeljenju i radu sa dodatnom podrškom;
5) individualizovan način rada vaspitača i nastavnika, odnosno individualizovan pristup prilagođen vrsti smetnje.
Za učenika sa izuzetnim sposobnostima ustanova donosi individualni obrazovni plan, shodno stavu 3. ovog člana, osim tačke 3).
Individualni obrazovni plan u ustanovi donosi pedagoški kolegijum na predlog stručnog tima za inkluzivno obrazovanje, odnosno tima za pružanje dodatne podrške učenicima iz stava 3. ovog člana.
Tim iz stava 5. ovog člana u školi čini nastavnik razredne nastave, odnosno odeljenjski starešina i predmetni nastavnici, stručni saradanik škole, roditelj, odnosno staratelj, a po potrebi pedagoški asistent i stručnjak van ustanove, na predlog roditelja.
Roditelj, odnosno staratelj daje saglasnost za sprovođenje individualnog obrazovnog plana.
U prvoj godini upisa u ustanovu, individualni obrazovni plan donosi se i vrednuje tromesečno, a u svim narednim godinama na početku svakog polugodišta.
Nastavnik i vaspitač pri planiranju svog rada u odeljenju, odnosno grupi usklađuje svoj plan sa individualnim obrazovnim planom deteta.
Sprovođenje individualnih obrazovnih planova prati prosvetni savetnik.
Bliža uputstva za utvrđivanje prava na individualni obrazovni plan, njegovu primenu i vrednovanje, donosi ministar.

Upis učenika u srednju školu
Član 99.


U prvi razred srednje škole upisuju se lica sa stečenim osnovnim obrazovanjem, u skladu sa posebnim zakonom.
U prvi razred srednje škole koja ostvaruje programe muzičkog i baletskog obrazovanja, prilagođen ili individualizovani školski program za učenike sa izuzetnim sposobnostima, kao i individualni obrazovni plan za učenike i odrasle sa smetnjama u razvoju, upisuju se lica u skladu sa posebnim zakonom.

Prava deteta i učenika
Član 103.


Prava deteta i učenika ostvaruju se u skladu sa potvrđenim međunarodnim ugovorima, ovim i posebnim zakonima, a ustanova, odnosno svi zaposleni dužni su da obezbede njihovo ostvarivanje, a naročito pravo na:
3 ) podršku za svestrani razvoj ličnosti, podršku za posebno iskazane talente i njihovu afirmaciju;
10) pokretanje inicijative za preispitivanje odgovornosti učesnika u obrazovno-vaspitnom procesu ukoliko prava iz tač. 1) do 9) ovog člana nisu ostvarena;
Ustanova je dužna da obezbedi sve uslove za ostvarivanje prava deteta i učenika iz stava 1. ovog člana.
Učenik, roditelj, odnosno staratelj deteta i učenika može da podnese prijavu direktoru ustanove u slučaju povrede prava iz stava 1. ovog člana ili neprimerenog ponašanja zaposlenih prema detetu i učeniku, u roku od 15 dana od nastupanja slučaja.
Direktor je dužan da prijavu razmotri i da, uz konsultaciju sa učenikom, roditeljem, odnosno starateljem deteta i učenika i zaposlenim odluči o njoj i preduzme odgovarajuće mere, u roku od 15 dana od dana prijema prijave.
Zaposleni u ustanovi dužan je da prijavi direktoru, odnosno organu upravljanja kršenje prava deteta i učenika.

Sredstva iz budžeta Republike Srbije
Član 157.


U budžetu Republike Srbije obezbeđuju se sredstva za:
5) razvojne programe i projekte ustanova, kao i učešće Republike Srbije u oblasti investicija, stručnog usavršavanja zaposlenih i takmičenja učenika na republičkom i međunarodnom nivou, u skladu sa utvrđenim sredstvima, a prema programima i kriterijumima koje propisuje ministar;
7) podršku posebno talentovanim učenicima u vidu bespovratne novčane pomoći koju ministar propisuje posebnim aktom svake godine.

Sredstva u budžetu jedinice lokalne samouprave
Član 159.


U budžetu jedinice lokalne samouprave obezbeđuju se sredstva i za:
2 ) stručno usavršavanje zaposlenih;
4) prevoz učenika na republička i međunarodna takmičenja;

XI. KAZNENE ODREDBE
Član 161.

Novčanom kaznom od 30.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj ustanova ako:
7) ne donese ili ne ostvaruje individualni obrazovni plan (član 77);
Novčanom kaznom od 5.000 do 50.000 dinara za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i direktor, odnosno odgovorno lice ustanove.

Nacrt Strategije
karijernog vođenja i savetovanja u Republici Srbiji


7. Sistem karijernog vođenja i savetovanja

7.1. Organizacija sistema karijernog vođenja i savetovanja
U sferi obrazovanja sistem karijernog vođenja i savetovanja ostvaruje se u osnovnim i srednjim školama, visokoškolskim ustanovama i obrazovnim institucijama i namenjen je učenicima, studentima i svim drugim kategorijama mladih uzrasta od 7 do 25 godina.

7.2. Organuzacioni oblici karijernog vođenja i savetovanja
Karijerno vođenje i savetovanje ostvaruje se u različitim institucionalnim oblicima – servisima, centrima, školama, visokoškolskim ustanovama, nevladinim organizacijama.

Organizacioni oblici mogu biti:
Centri u okviru obrazovnih institucija
Različiti zajednički centri za karijerno vođenje i savetovanje mladih i odraslih na nivou lokalne zajednice u svim obrazovnim institucijama
Poseban organizacioni oblik karijernog vođenja i savetovanja je Centar za karijerno vođenje i savetovanje mladih talenata, kao neformalni oblik organizovanja pri Fondu za mlade talente Republike Srbije, čijim uspostavljanjem i razvijanjem bi se pružila visokostručna i savetodavna pomoć talentima u obastima njihovog daljeg obrazovanja, razvoja karijera, zapošljavanja i profesionalnog usavršavanja.

8. Programski modeli i organizacija karijernog vođenja i savetovanja

8.3. Program karijernog vođenja i savetovanja za mlade uzrasta od 15 do 18 godina
Program karijernog vođenja i savetovanja namenjen mladim talentima i mladima iz osetljivih društvenih grupa treba da u okviru osnovnih standarda uvaži specifičnosti koje važe za ove grupacije mladih.

9. Pružanje usluga karijernog vođenja na lokalnom nivou

Uvažavajući okolnosti u Srbiji, proces decentralizacije u oblasti karijernog vođenja i savetovanja treba da se obavi kao postepeni proces prenosa nadležnosti – u nekoliko talasa – onim opštinama i gradovima koji poseduju kapacitete i koji za to izraze interesovanje. Takođe, trebalo bi razmotriti i mogućnost uspostavljanja zajedničkih službi za više opština, naročito kada su u pitanju slabo naseljena mesta, te nije opravdano formirati posebnu službu. U iste svrhe trebalo bi promovisatri i upotrebu informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT).
Neophodno je promovisati model lokalnih parterstava za karijerno vođenje i savetovanja, koje bi okupljalo sve institucionalizovane partnere (predstavnike različitih službi prisutnih u određenoj opštini) i partnere iz oblasti obrazovanja, privrede i nevladinog sektora.

10. Sistem finansiranja karijernog vođenja i savetovanja

Neophodno je potrebna jača budžetska podrška ovoj funkciji da bi se ostvarivali potrebni efekti.
U sistemu formalnog obrazovanja neophodno je finansijski podržati realizaciju finansijskih preduslova za rad ove funkcije. Finansijska sredstva koja se prenose institucijama obrazovnog sistema, u cilju bolje kontrole, treba da budu vođena kao posebni klasifikacioni elementi.
Sa nivoa lokalnih samouprava, u skladu sa njihovim mogućnostima, poželjno je dodatno finansiranje karijernog vođenja i savetovanja čime će se stvoriti mogućnosti za veći obuhvat korisnika ovih usluga i/ili pojačavanje aktivnosti koje imaju direktnije lokalno obeležje i doprinose bržem lokalnom razvoju.

Nacrt Strategije
naučnog i tehnološkog razvoja republike Srbije 2009. – 2014. godine


4. Implementacija strategije kroz PARTNERSTVO i unapređenje sistema je podjednako važna kao i ona sama

4.1. Razvoj i očuvanje talenata na prvom mestu

Za ostvarivanje strateških ciljeva razvoja nauke i tehnologije u Srbiji preduzeće se sledeće mere koje će obezbediti razvoj i očuvanje talenata:
• sa nadležnim ministarstvima izradiće se strateški dokument koji će sveobuhvatno definisati način identifikovanja, praćenja, obrazovanja i usavršavanja talentovane i darovite dece kao budućeg naučno-istraživačkog potencijala
• radiće se sa nadležnim ministarstvima na reformi nastavnih programa koji će biti prilagođeni talentovanim i darovitim učenicima i pokrenuće se inicijativa za organizovanje rada savetodavnih centara za talentovane i darovite ulenike

• pružiće se snažnija podrška postojećim vanškolskim institucijama (Istraživačka stanica „Petnica“ i dr.) koje dodatno obrazuju talentovane i uvode ih i naučno-istraživački rad, kao i za osnivanje novih
• stipendiranje darovitih i talentovanih učenika i studenata svih nivoa studija će se nastaviti

Interesovanje za darovitu decu i mlade kontinuirano raste, šireći se sa profesionalnih istraživača i nastavnika na roditelje, same darovite i druge značajne društvene grupe i institucije. Talentovani i daroviti učenici treba da stanu u redovnim školama ili u posebnim odeljenjima redovnih škola, s tim što će dobiti diferencirane programe i mogućnosti uključivanja u druge aktivnosti. Da bi se zadovoljile obrazovne potrebe darovitih učenika, radiće se sa nadležnim ministarstvom da se promene školski kurikulumi u pravcu jačanja njihovog kvaliteta. Značajnu podršku razvoju darovitosti u školi pruža organizovanje rada savetodavnih centara za darovite učenike, njihove roditelje i vaspitrače. Navedene mere se odnose kako na osnovno, tako i na srednje obrazovanje.

Obrazovni standardi za kraj obaveznog obrazovanja


Nacionalni prosvetni savet doneo je maja 2009. Odluku o usvajanju Obrazovnih standarda za kraj obaveznog obrazovanja.

Obrazovni standardi formulisani su za deset nastavnih predmeta: Srpski jezik, Matematiku, Istoriju, Geografiju, Biologiju, Fiziku, Hemiju, Muzičku kulturu, Likovnu kulturu i Fizičko vaspitanje.
Obrazovni standardi se primenjuju na sve učenike. (fusnota)U radu sa učenicima sa posebnim potrebama nastavnik treba da koristi svoje profesionalno iskustvo kada odlučuje koje od predloženih standarda može i treba da primeni.

Obrazovni standardi formulisani su na tri nivoa postognuća. Svaki naredni nivo podrazumeva da je učenik savladao znanja i veštine iz prethodnog.

1.Osnovni nivo
2.Srednji nivo
3. Napredni nivo

Na trećem nivou opisani su zahtevio koji predstavljaju napredni novo znanja, veštine i umenja. Očekuje se da će oko 25% učenika postići taj nivo. Znanja i umenja ovog nivoa su transferna, pre svega za nastavak školovanja. Kompetencije sa naprednog nivoa su po pravilu i kognitivno složenija od onih sa bazičnog i srednjeg novoa. To znači da se od učeniika očekuje da analizira, upoređuje, razlikuje, kritički sudi, iznosi lični stav, povezuje različita znanja, primenjuje ih i snalazi se i u novim i nestandardnim situacijama.

Nacrt
Standarda znanja, veština i vrednosnih stavova (kompetencije)
za profesiju nastavnika


Specifični ciljevi standarda su poboljšanje profesionalne prakse nastavnika i poboljšanje ishoda učenja, pružanje podrške zaposlenima i budućim nastavnicima, razvijanje odgovornosti za trajno stručno usavršavanje u cilju približavanja, olakšavanja i poboljšavanja procesa učenja i postizanja boljeg postignuća učenika.

Standard nije sam sebi cilj i služi kao sredstvo koje će nastavniku omogućiti da približi proces učenja učeniku i prilagodi ga njegovim individualnim potrebama i mogućnostima.

Standard i profesionalni razvoj nastavnika

Standard može koristiti licenciranim nastavnicima za planiranje izbalansiranog profesionalnog i ličnog razvoja kroz utvrđivanje oblasti u kojima im je potrebna dodatna obuka ili onih u kojima žele da se posebno unapređuju – u skladu sa svojim interesovanjima i potrebama škole.

Kompetencija I
Nastavnik poznaje i razume opšte principe i ciljeve sistema obrazovanja i vaspitanja, a posebno iz predmetne oblasti koja mu je poverena, sposoban je da ih ostvaruje u nastavi i doprinosi njihovom razvoju

Kompetencija II

Nastavnik poseduje znanja, veštine, vrednosne stavove i sposobnosti da analizira postojeće resurse, planira aktivnosti i stvara uslove za realizaciju nastave

Kompetencija III

Nastavnik poseduje znanja, veštine, vrednosne stavove i sposobnosti da realizuje nastavni proces

Kompetencija IV

Nastavnik poseduje znanja, veštine, vrednosne stavove i sposobnosti da prati, meri, vrednuje i analizira postignuća učenika i preuzima mere u cilju poboljšanja rezultata rada učenika i nastavnog procesa

Kompetencija V
Nastavnik se kontinuirano profesionalno usavršava i razvija svoja znanja, veštine, vrednosne stavove i sposobnosti

Regionalni centar za rad sa talentima Bor




Vrh strane

draganr
moderator

broj poruka:
4133

Poslato - 21 Feb 2010 :  18:14:29  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
Evo izvoda iz jednog šireg članka u Politikinom magazinu o mladim talentima a koji se odnose na probleme u radu centara za talente:

Pod lupom: KAKO POMOĆI MLADIM TALENTIMA



.....
Pre nekoliko godina Ministarstvo prosvete osnovalo je Fond za mlade talente koji dodeljuje stipendije studentima završnih godina sa najvišim prosekom ocena i nagrađuje srednjoškolce koji se ističu na takmičenjima, a od septembra stupio je na snagu novi Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja koji prvi put predviđa individualan rad kako sa talentovanim đacima tako i sa decom ometenom u razvoju.

Kada smo pozvali direktore nekoliko beogradskih škola da ih pitamo da li je ova novina i primenjena odgovorili su nam da je prerano za bilo kakve komentare, da je taj proces tek u povoju i da se još drže one standardne dopunske nastave za slabije učenike i dodatne za đake koji učestvuju na takmičenjima, jer uz novi zakon nisu stigla i uputstva za njegovu primenu.
......

Kako država brine o nadarenoj deci


Do pre nekoliko godina nadarenu decu pomagali su regionalni centri za talentovane, pa kad se država opredelila za rad kroz Fond za mlade talente to je, naravno, izazvalo nezadovoljstvo u ovim centrima, od kojih su mnogi zbog uskraćivanja para iz državne kase pred gašenjem. Opstali su samo oni koji su u međuvremenu dobili podršku lokalne samouprave, a takvi se mogu nabrojati na prste jedne ruke, u prvom redu oni u Pančevu i Požarevcu.

– Zbog nedostatka novca više nismo regionalni centar za Banat, već gradski centar – kaže predsednik Centra za talentovane u Pančevu Dragoljub Cucić. – I dalje imamo mnogo toga iz različitih oblasti za decu, obezbeđujemo im vrhunske nastavnike, organizujemo kolonije, od geografskih i hemijskih do umetničkih i pripremamo ih za razna takmičenja. Naravno, za roditelje je sve to besplatno. Zahvaljujući našem radu u Pančevu, matematičara imamo koliko hoćete!

Cucić dodaje da se, nažalost, u drugim gradovima ovakvi centri polako gase jer nemaju podršku ni republike ni grada. Treba naglasiti i da najveći broj mladih koji su prošli kroz centre u Pančevu, Požarevcu, Beogradu i drugim gradovima na kraju nađe uhleblje u inostranstvu.
......

Pogrešna selekcija


Slavko Despotović, predsednik požarevačkog Centra za talentovane, kaže da su ovi centri najbolji način selekcije talentovanih: „Svake godine od oko 500 predloženih učenika odaberemo 100 do 150 iz raznih škola. Deci dajemo dodatne časove, vodimo ih na ekskurzije, učimo ih da pišu stručne istraživačke radove i pratimo ih sve do fakulteta, gde 90 odsto njih postižu odlične rezultate. Fond za talente koje se finansira iz republičkog budžeta stipendira studente koji su već pri kraju studija, u završnim godinama, a mi talente pronalazimo još u osnovnim školama.“
[objavljeno: 21/02/2010]

Izvor: Politika Magazin, http://www.politika.rs/rubrike/Magazin/Srbija-kao-odskochna-daska.lt.html



Vrh strane

vladimir80
član s porukama

broj poruka:
3

Poslato - 22 Feb 2010 :  15:48:53  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
A kakve su zakonske mogućnosti da regionalni centri ostvaruju prihode preko svojih delatnosti?

Vrh strane

draganr
moderator

broj poruka:
4133

Poslato - 22 Feb 2010 :  21:18:17  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
Evo jednog članka sa vešću o saradnji Fonda za talente Srbije i Nacionalne službe zapošljavanja radi podrške mladim talentim:

Fond za mlade talente i NSZ potpisali ugovor o saradnji


BEOGRAD - Predsednica Fonda za mlade talente i ministarka omladine i sporta Snežana Samardžić-Marković i direktor Nacionalne službe za zapošljavanje Vladimir Ilić potpisali su ugovor o saradnji, kojim je predviđena podrška mladim talentima prilikom traženja posla i zapošljavanja.


Vidi i na sajtu Vlade Srbije na http://www.srbija.gov.rs/vesti/vest.php?id=127209
Samardžić-Marković je kazala da je ugovorom predviđeno da se preko Fonda za mlade talente Nacionalnoj službi za zapošljavanje dostave elektronski spiskovi stipendista koji su završili školovanje, kako bi ta služba formirala posebnu bazu kadrova.

- Ugovorom je predviđeno dostavljanje evidencija o tome ko su najbolji mladi talenti, koji su prošli vrlo ozbiljnu proceduru izbora, a NSZ treba da im da prioritet. To je veoma važno kako bi mladi talenti, koji imaju izvanredan prosek, što pre našli posao po mogućstvu u najboljim kompanijama - rekla je Samaržić-Marković.

Ona je ocenila da će njihovim zapošljavanjem celo društvo imati koristi i da je važno da država, mladi talenti i firme rade na tome "da se najbolji sa najboljima spoje".

Direktor NSZ Vladimir Ilić rekao je da je ugovorom predviđeno da Ministarstvo dostavi imena, adrese i kontakte svih mladih talentovanih ljudi kako bi ih uključili u mere zapošljavanja, pre svega u program "Prva šansa".

Prema rečima Ilića, tim programom je predviđeno buduće zaposlenje, kako bi se sprečio njihov odlazak u inostranstvo. On je podsetio da je 180.000 mladih, uzrasta od 20 do 30 godina na evidenciji NSZ, da je u okviru programa "Prva šansa" prošle godine zaposleno 16.000 mladih, a da je cilj da se ove godine zaposli isto toliko.

Izvor: Glas javnosti, sreda 24. februar 2010., http://www.glas-javnosti.rs/clanak/drustvo/glas-javnosti-24-02-2010/fond-za-mlade-talente-i-nsz-potpisali-ugovor-o-saradnji

Komentar:

Pošto više u opstini Bor nemamo Fond za stipendiranja talenata vec samo deficitarnih studenata, trebali bi da pokrenemo inicijativu da Regionalni centar za talente sa Filijalom NSZ ( i za Borski i za zaječarki okrug) sklopi sporazum o zaposljavanju nasih talenata, makar onih koji su postigli neka znacajna mesta na takmicenjima. og. Regionalni centar za talente bi dakle stavio na raspolaganje NSZ bazu podataka o mladim talentima a NSZ bi ih stavili u priroritete kod aktivnih mera zaposljavanja.

Vrh strane

draganr
moderator

broj poruka:
4133

Poslato - 21 Jun 2010 :  13:35:26  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
KAKO RADITI SA DAROVITIM UČENICIMA



Regionalni centar za talente održao seminar nazvan „Identifikacija i rad sa darovitim učenicima osnovnih i srednjih škola“

Proteklog vikenda Regionalni centar za talente Bor je u OŠ „3.oktobar“ organizovao akreditovan seminar od strane Ministarstva prosvete pod nazivom Identifikacija i rad sa darovitim učenicima osnovnih i srednjih škola u trajanju od 24 sata. Seminar je okupio 21 polaznika iz Bora, Zaječara i Boljevca.

Predavači Dragan Ranđelović, Svetlana Čorboloković i Milunka Pušica govorili su učesnicima o načinu prepoznavanja talentovane dece, mentorskom radu sa njima, o tehnici pisanja naučnoistraživačkog rada, kao i o najčešćim nedoumicama i greškama prethodnih godina kako u samim radovima, tako i u pravljenim prezentacijama. Koncepcija seminara je osim predavačkog segmenta omogućila učesnicima da kroz razgovor i vežbe istaknu, iznesu sopstvena zapažanja i iskustva.

Cilj seminara je bio da budući mentori upoznaju rad sa talentovanom decom, a da sadašnji obogate svoje znanje nekim novinama. Sudeći po reakcijama, seminar je ispunio sva očekivanja podstaknuvši nastavnike da više razmišljaju i da se angažuju oko talenata.
Saša Čorboloković

Izvor: Medija centar Bor, postavila aleksandra on 21. jun 2010., http://www.mc.kcbor.net/2010/06/21/kako-raditi-sa-darovitim-ucenicima/
Vrh strane

draganr
moderator

broj poruka:
4133

Poslato - 11 May 2011 :  07:38:08  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
TALENTI OD MALIH NOGU
dragan on 10. maj 2011. — Leave a Comment

Bor, 10.maj
Regionalni takmičenje i smotra talenata u oblasti naučno-istraživačkog rada

Autor: M.C.

Regionalno takmičenje i smotra naučno-istraživačkih radova talenata, prema kalendaru Ministarstva prosvete i nauke Republike Srbije, održano je 7.maja u O.Š. „3.oktobar“ u Boru.

Na takmičenju je bilo 125 učenika osnovnih i srednjih škola iz sedam opština Borskog i Zaječarskog okruga (66 osnovaca i 59 učenika srednjih škola). Osnovci su iz 14 osnovnih škola: „9 srpska brigada“ iz Boljevca; „3.oktobar“, „Branko Radičević“ i „Dušan Radović“ iz Bora; „Desanka Maksimović“, „Đura Jakšić“, „Ljuba Nešić“ i „Ljubica Radosavljević Nada“ iz Zaječara; „Vuk Karadžić“ iz Kladova; „Dubrava“, „Dimitrije Todorović Kaplar“ i „Vuk Karadžić“ iz Knjaževca; „12. septembar“ iz Majdanpeka“; „Vuk Karadžić“ iz Negotina. Srednjoškolci su iz 11 srednjih škola i to: „Nikola Tesla“ iz Boljevca; „Gimnazija „Bora Stanković“, Ekonomsko-trovinska škola, Mašinsko elektrotehnička i Tehnička škola iz Bora; gimnazija Zaječar, Medicinska i Tehnička škola iz Zaječara; „Knjaževačka gimnazija“ i „Tehnička škola“ iz Knjaževca; Negotinska gimnazija iz Negotina.

Na takmičenju je bilo zastupljeno dvanaest disciplina (biologija, ekologija, matematika, fizika, hemija, informatika, psihologija, engleski jezik, srpski jezik, književnost, geografija i istorija). Najveći broj radova bio je iz discipline engleski jezik.

Takmičenje se sastojalo iz dva dela: testa i odbrane rada. Za osvajanje jednog od prva tri mesta potrebno je osvojiti 90-100 poena, što ukazuje na visok limit kao i nivo znanja potrebnog da bi se ostvario plasman za republičko takmičenje.

Komisija za ocenjivanje radova bila je sastavljena od profesora iz gradova Borskog i Zaječarskog okruga.

Uočena je velika posećenost učenika, mentora, predstavnika opštine i drugih gostiju (preko 200 učesnika). Takmičenje je proteklo bez problema i realizovano po planu i planiranoj dinamici.

Izvor: Medija centar Bor, http://www.mc.kcbor.net/2011/05/10/talenti-od-malih-nogu/#more-19239
Vrh strane

draganr
moderator

broj poruka:
4133

Poslato - 16 Jun 2011 :  12:01:52  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
O rezultatima Republičke smotre talenata 2011. pogledajte na http://www.facebook.com/pages/Regionalni-centar-za-talente-Bor/251792839652
Vrh strane

draganr
moderator

broj poruka:
4133

Poslato - 16 Jun 2011 :  12:59:51  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
TRI PRVA MESTA BORSKIM TALENTIMA


Bor, 16.jun


Na republičkom takmičenju naučno-istraživačkih radova talenata, 15 učenika Regionalnog centra za talente Bor osvojilo je jedno od prva tri mesta, a 11 učenika je osvojilo jedno od prvih mesta za najbolji rad u okviru svoje discipline.

Maja Trumić učenica 3.godine gimnazije Bora Stanković, osvojila je II mesto iz matematike, Nemanja Malašević učenik 4. godine Mašinsko elektrotehničke škole osvojio je III mesto iz informatike i 1. mesto za najbolji rad, dok je Stefan Petrović učenik 7.razreda OŠ Branko Radičević, osvojio III mesto iz engleskog jezika. Nemanja Aksić učenik 1.godine gimnazije Bora Stanković, osvojio je IIl mesto iz hemije kao najbolji u okviru svoje discipline.

Učenicima koji su ostvarili najbolje rezultate iz matematike i informatike, Fakultet Informacionih Tehnologija u Beogradu i firma COMTRADE dodeliće stipendije.
Autor: M.P.

Izvor: Medija centar Bor, http://www.mc.kcbor.net/2011/06/16/tri-prva-mesta-borskim-talentima/
Vrh strane

draganr
moderator

broj poruka:
4133

Poslato - 07 Oct 2011 :  20:45:25  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
Pogledajte novi sajt Regionalnog centra za talente Bor na adresi http://talentibor.com/interests.htm

Sadržaj sajta: Aktuelni događaji u Centru, Uputstva za pripremu radova, Prijavni formular za testiranje, Formurar za kontakt sa Centrom

U okviru Aktuelnosti se nalazi i Formular za Bazu podataka o talentima ( http://talentibor.com/user/image/upitnik-za-bazu-podataka.doc )odnosno polaznicima - učesnicima aktivnosti Centra. Upitnik se odnosi samo na očenike osnovnih škola i studente. Trebalo bi proširiti bazu i podacima o onom polaznicima koji su završili redovno školvanje, jer Centar u Boru radi od 1991.

U delu sajta Fotografije tek treba postaviti fotografije sa brojnih takmičenja i škola koje je u proteklom periodu organizovao Centar (http://talentibor.com/photo-album.htm )

Predlažemo i da kompletna Monografija o Centru, izdata povodom 10 godina rada, bude skenirana i postavljena na sajt.
Vrh strane

draganr
moderator

broj poruka:
4133

Poslato - 07 Oct 2011 :  21:04:04  Podaci o autoru  Pošalji poruku s citatom
Postoji još jedna Internet adresa Regionalnog centra za talente Bor http://www.talentibor.com/

Ovde se pored Aktuelnosti, Prijave polaznika, Upitnika za bazu polaznika i Uputstva za pripremu radova, nalaze i primeri najboljih radova iz 2011. i 2011. godin, kao i Literatura koja se može prevući u elektronskom obliku.

Galeriju slika treba takodje popuniti. Možda treba pozvati ranije polaznike i mentore da ustupe svoje fotografije uz aktivnsti u Centru za skeniranje i postavljanje na sajt.

Predlažemo povezivanje sajtova Centra sa sajtom Društva mladih istraživača Bor gde ima dosta radova ranijih polaznika Centra, kao i aktivnosti polaznika Centra na naučno stručnom skupu "Ekološka istina" i u okviru programa "Ekološki dani Bora".

Posebno treba staviti link ka stranici sajta DMI Bor http://www.mibor.rs/projekti/podsticanje%20talenata/index.asp na kojoj se nalaze informacije o projektu unapredjenja rada i funkcionalnog jačanja Centra za talente Bor.

Centar ima i svoju stranicu na Facebook http://sr-rs.facebook.com/pages/Regionalni-centar-za-talente-Bor/251792839652
Vrh strane
Strana: od 2 Prethodna tema Tema Sledeća tema  
Prethodna strana
 Nova tema  Diskusija o temi
 Štampanje
Pogledaj:
Etos diskusioni forum © Etos Vrh strane
Strana je generisana za 2.56 sek. Timočka krajina na Internetu